Ana içeriğe atla

Müzik Teknolojileri Bölümü Sınavı Nasıl Oluyor


https://youtu.be/DJ4y5It6b4Q
https://www.instagram.com/ahmetemreakcay/
https://soundcloud.com/ahmet-emre-akcay/kokturk

Köktürk Aranjman hakkında:
Eski şarkılarımdan birini düzenleyerek enstrümantal bir proje haline getirmeye karar verdim. Doryan modunda bestelediğim bu şarkıda sıkça eksik ölçüyle başlayan melodiler kullandım. Akorlar ilk bestelediğim halindeki gibi bir döngü halinde ilerliyor. Şarkıda melodinin ruhuna uygun bir atmosfer yaratmak istedim. Bana göre sözleri olmayan bir şarkıyla bir şeyler ifade edebilmek çok önemli. Kayıt teknikleri hakkında: Öncelikle midi kayıtları aldım. Midi olarak kaydettiğim enstrümanlar pad, bas gitar ve balabandır. Sonrasında parçaya döngü halindeki perküsyon aletlerini ekledim. Ardından mikrofonlu kayıtlara geçtim. Sinyal yolum mikrofon, preamfi(M-AUDİO -DMP3), mixer(Yamaha MG12), bilgisayar şeklinde oldu. Akustik gitar kaydı için A-B mikrofonlama tekniğini kullandım. Bu tekniği tercih etmemin sebebi şarkının arka planını oluşturacak gitar ritimlerinin iki yanda ferah bir biçimde duyulmasını istememdir. İki mikrofonu(Shure sm57) parmakların tele vurduğu noktayla beraber bir eşkenar üçgenin köşelerine gelecek şekilde konumlandırdım. Bu eşkenar üçgenin bir kenarı yaklaşık 30 cm oldu. Bu konumlandırmayı dinleyerek yaptım. Arkaplan tamamlandığında sıra kemandaydı. Keman için kondenser mikrofon(AKG C214) kullandım. Mikrofonu, diyaframın yayın tele sürttüğü yere bakacağı şekilde tepede konumlandırdım. Mikrofon keman arası mesafe yaklaşık olarak 70cm idi. Miks hakkında: Birazdan bahsedeceğim değerler teorik olarak aklımda tutarak, yaptığım mikse yansıttığım değerler değildir. Miks yaparken parametreleri üzerinde yazan sayılara bakmadan kanalların ihtiyaç duyduğu düzeyde kullandım. Bu özette kullandığım parametrelerin göstergelerindeki değerleri yaklaşık olarak yazacağım.Miksi kafamda tasarlarken çok fazla kompresör kullanmadan geniş bir dinamik alan bırakmayı hedefledim. İlk başta enstrümanları kabaca dengeledim. Sonrasında bas gitar kanalını açtım. 100 Hz ve 10k Hz civarının arttırarak daha güçlü ve parlak duyulmasını sağladım. Hoşuma gitmeyen 500 Hz ve 2k Hz civarlarında azaltma uyguladım. Kendini çok belli etmeyen bir room reverb açıp parametrelerle oynadım. Decay süresini kısa tutup ıslak sinyalin tizlerini kıstım. Pad kanalına bir EQ açtım. 50 Hz nin altını kestim. 200 Hz ve 2k Hz de yükseltme yaparak tonladım. 650 Hz civarında hoşuma gitmeyen frekansları düşürdüm. Ardından açtığım delay efekti ile sağdan ve soldan gecikmeli sinyal yollayarak stereo alanı genişlettim. Parçada daha önce mikslemediğim ama looplar arasında hoşuma gittiği için koyduğum perküsyon aletlerinin bulunduğu kanala EQ açarak tonladım ve hoşuma gitmeyen frekansları düşürdüm. Daha canlı duyulsun diye kompresör ile hafifçe sıkıştırdım. Shaker kanallarında 300 Hz nin altını kestim. 5k Hz civarında hoşuma gitmeyen frekansları düşürdüm ve 15k Hz civarının yükselterek enstrümanın daha parlak duyulmasını sağladım. Ardından room reverb açarak perküsyon aletlerini bir odanın içine yerleştirdim. Açtığım reverbün ayarlarının sıkıntı yarattığı bir kanal olduğunda room reverbün bir kopyasını kanala ayrıca açtım ve ayarlarla oynayarak sorunu çözmeye çalıştım. Çift kayıt olan gitarı sağa ve sola yatırdım. Gitar kanalları için bir grup kanalı açtım. 190 Hz ve 4k Hz civarını arttırarak tonladım ve arka planda fazla parlayarak ön plandaki enstrümanlarla kapışmasın diye 10k Hz den sonrasında yumuşak bir şekilde azalttım. Daha canlı duyulması için 2.8 dB lik bir kazanç sağlayacak, 1/1.6 oranında sıkıştıran, 3.5ms attack süreli bir kompresör açtım. Gitarı bir odanın içine koydum. Room reverbleri kullanırken parçadaki diğer oda simülasyonlarına yakın odalar yaratmaya çalıştım. Balabanı 400 Hz ve 3k Hz de arttırmalar yaparak tonladım. 100Hz nin altını kestim ve 10k Hz den sonrasını yükselterek parlattım. 1/2 oranında, 2 dB kazanç sağlayacak, 6ms attack süreli bir kompresör açarak daha güçlü duyulmasını sağladım. Ardından bir room reverb açtım. Sırada keman vardı. Kemanın ciddi bir otomasyona ihtiyacı vardı. Keman otomasyonu ile uzun süre uğraşarak ses seviyesini dengeli bir hale getirdim. Keman kanalarını grupladım ve EQ açtım. 500 Hz ve 5k Hz civarının arttırarak tonlarken 1.5k Hz civarında hoşuma gitmeyen frekansları düşürdüm. 10k Hz den sonrasını hafifçe parlattım. Arından bu grup kanalına da room reverb açtım. Sonrasında dinlendim ve tekrar dinleyerek ses dengesinde düzenlemeler yaptım. Mastering hakkında: Masteringi yapmadan önce birkaç gün bekledim. Bu sürede şarkıyı çok fazla dinlemedim. Bunun öncelikli sebebi miks ile uğraşırken şarkının kafamda komplike bir hale gelmiş olmasıdır. Eğer miksi bitirdiğim gibi masteringe başlasaydım kanalları ayrı ayrı duymaya çalıştığımdan objektif bir kulakla dinleyemeyecektim.Öncelikle EQ açarak 300Hz civarında hoşuma gitmeyen frekansı düşürdüm. 80 Hz ve 3k Hz civarlarında yükseltme yaptım. 15k Hz den sonrasını da hafifçe yükselttim. Bunlar çok küçük ayarlardı. EQ yu açıp kapadığımda şarkının bu ayarlar ile daha güçlü, net ve parlak duyulduğunu gördüm. Ardından bir room reverb açarak enstrümanları aynı odaya koydum. Islak sinyalin ham sinyale oranını çok düşük tuttum. Son olarak bir limiter açtım ve parçanın en loud kısmına geldim. Yalnızca 1 dB lik bir yükseltme yaptım ve -0.4 dB e bir clip gain koydum. Şarkının 3 dB e yakın bir headroomu kalmıştı ama öyle bir sıkıştırmanın başta verdiğim kararlarla çatışacağını düşündüğüm için sıkıştırmadım.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Güzel şarkıların Keman İçin Notaları

DİĞER ŞARKILARIN NOTALARINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.

EZGİ VE RİTİM BANKASI - Ezgi Tekrarı-81-88

#ohh #osmanhocaylahazırlanıyorum #solfej #müzikeğitimi #müzikteorisi #müzik #piyano #ezgitekrarı #ritimtekrarı #ritim #ezgi #nota #notaöğretimi #notaokuma #notaduyma #notayazma #bona #ritmikokuma #ritimokuma #ritimyazma #yeteneksınavı #konservatuvar #konservatuar #müziköğretmenliği #müzikyeteneksınavı #konservatuvaryeteneksınavı #güzelsanatlarlisesi #ezgibankası #makamsalezgi #tonalezgi #2/4lükezgi #porte #dizek #kolaynotaokuma #basitnotaokuma